Vítejte na stránkách kapely MetronoM

Rozhovor s MetronoMem

24.04.2010 11:56

 

 Původně měl otázky na rozhovor připravit Michal Jaroš, ale pořád nic, tak jsem je připravil já, Vojife.

 

1) Máte radši vytváření nebo poslouchání hudby?

Vojife:

"No, pouslouchám hudbu skoro neustále a bez ní bych se skutečně nudil. Ale také jsem typ, který rád vytváří věci. Ve hrách mnohem radší tvořím vlastní mapy, než hraju. Ale u hudby je to trochu složitější. Vytvářím jí rád, ale vůbec mě nenapadají hudební motivy. Slova, těch mám spoustu. Ale hudba, to časem trochu omrzí. Ale pořád je vytváření a poslouchání u mě tak nastejno."

Adoma:

"Oboje mám rád, ale raději hudbu vytvářím."

Láďa:

"Podle toho, jak sem na tom s nápadama."

 

2) Jaký máte názor na hudbu, co vytváříte? Liší se od té, kterou posloucháte?

Vojife:

"Podle mého názoru je něco z toho, co vytváříme dobré a poslouchatelné a něco takové prázdné. Skladby které vytváříme jsou dost ovlivňovány hudbou co posloucháme, takže Adam (Adoma), který poslouchá Ska a takové věci vytváří spíš veselejší skladby s jazzovým nádechem, já poslouchám rock a dělám většinou smutnější mollové skladby, ale někdy i veselejší, a Láďa poslouchá metal a motivy má občas takové metalové, ale i klidné. Takže naše hudba je dost různá, podle toho, kdo z nás ji složil. Ale s něčím moc nesouhlasím, to ale moc nevadí, proto jsem aložil svůj sólový projekt Vojife - The Bitter Ages."

Adoma:

"To je různé. Občas si jen tak hraju úryvky z různých písniček, které jsem nedávno slyšel, nebo které znám; jinak se ale snažím vytvářet hudbu odlišnou od hudby, kterou poslouchám."

Láďa:

 "Snaha vytvořit věc, co dává smysl tu je, ale moje schopnosti už tak daleko nesahají."

 

3) Jsou mezi vámi, myslím v oblasti kapely, nějaké rozpory?

Vojife:

"Občas ano. Většinou ale malé a netrvají dlouho, často kvůli maličkostem. Jinak jsme v tomto ohledu docela v pohodě."

Adoma:

"Ani bych neřekl. Občas se při nějakém akordu či notě neshodneme, ale většinou se dohodneme. Trochu jiné je to u experimentů. Pokud zrovna nějaký někdo z nás provádí, je lepší, když o tom všichni víme. Tím nechci říct, že by všechny naše pokusy končily neúspěchem, to zdaleka ne, ale přeci jenom je lepší mít tu možnost připravit se na to, co nás čeká."

Láďa:

"Občas ano, ale kde nejsou."

 

4) Myslíte si o sobě, že vám hraní v kapele jde?

Vojife:

"No, nechci se moc chválit, ale možná... že ano. Jinak bych v kapele nebyl. Hraji na kytaru, na bicí a umím na klávesy, ale i když hraji na hodně nástrojů, na žádný z nich nejsem nějak extra dobrý."

Adoma:

"Myslím si, že docela ano. Občas mi něco vypadne, to nepopírám, a když máme něco nového, tak mi řeba chvíli trvá, než se to pořádně naučím, ale potom to už jde jako po másle."

Láďa:

"Ne."

 

5) Co se obvykle děje na setkání kapely a jaký na to máte názor?

Vojife:

"No. Když tam jsme jen my jako kapela, znamená to, že je legrace a nacvičujeme, občas si dáme improvizaci a mlátíme do všeho. Pak si obvykle zahrajeme na počítači, většinou Worms, nakonec si zase něco brnkneme a postupně se odchází.

Když je tu ale ještě někdo další, každý si mlátí do čeho se mu zachce, nenechá nás cvičit, přeřváváme se a často to nakonec skončí naprostým fiaskem a naštvanými obličeji. Ale když jsme tu jen my, tak je to super."

Adoma:

"Obvykle nejdřív hrajeme nějaké naše písničky a potom si jdeme něco zahrát na počítači nebo zhlédnout nějaké video, ale není v tom pevný pořádek. Myslím, že by bylo docela dobré, kdyby na každou schůzku kapely přinesl jeden z nás orientační harmonogram, ve kterém by bylo stanoveno, co a kdy se bude dělat. Pro spravedlivost by to byl pokaždé někdo jiný a pro aktuálnost by se vždy předem zjistily časové možnosti všech členů kapely. To je můj názor, nevím, jestli s ním budou souhlasit ostatní členové kapely, ale je dost možné, že alespoň z části ano."

(Vojife: "Já bych souhlasil." =)

Láďa:

"Obvykle část času trávíme cvičením a část volnou zábavou. Myslím že poměr co cvičíme a zábavy by měl být naopak."

 

6) Která vaše skladba se vám líbí nejvíc a proč?

Vojife:

"Tak tady nevím... Na spoustě něco je, ale na nějakých zase ne. Líbí se mi například skladba Lék, protože má vcelku originální akordy a je ponurá. Jistota Hospody, i když je jedna ze zatím posledních, nejlépe šlape a většinou dopadne dobře, také tam není moc co zkazit. Pak se mi dost líbí taková instrumentální krátká skladba, které říkáme intro, ale možná se bude jmenovat Papír. Nemám jak říct, proč se mi líbí, ale líbí se mi."

Adoma:

"Mně se nejvíce líbí nedávno vzniklé "Intro" a píseň Jistota Hospody."

Láďa:

"Nerad odpovídám na otázky tohoto typu."

 

7) Myslíte si o sobě, že to někam dotáhnete?

Vojife:

"Myslím, že naděje jsou dost mizivé. Zatím nás znají jen spolužáci, pár bývalých spolužáků a naše rodiče. Doufám, že se okruh zvětší, ale nedělám si iluze, že nás bude znát přes 200 lidí."

Adoma:

"Mmmm.... zajímavá otázka. No, docela ano. Nebo v to alespoň doufám a snažím se pro to něco udělat."

Láďa:

"Ne."

 

8) Co máte nejraději na tom být v kapele?

Vojife:

"Baví mě vytvářet hudbu a hrát na hudební nástroje. Ale také se tam lépe poznáme, budeme se častěji vídat atp."

Adoma:

"Hudbu, přátelství a zábavu. Mám rád naši kapelu a jsem rád, že v ní mohu s kamarády být a společně si můžeme užít spoustu zábavy jak u hudby, tak jinde."

Láďa:

"Je to zábava a asi jediná užitečná činnost co v životě mám."

 

9) Kolik jste kdo napsali textů a vymysleli hudebních motivů?

Vojife:

"U mě se to dělí na MetronoM a sólový projekt The Bitter Ages. Pro album Chewing Gun od MetronoMu jsem napsal nejdřív jeden první text, který pak byl dost upraven a akordy pro něj vymyslel Láďa, já jsem pak přidal pár motivků. Pak jsem složil kompletně Lék, ale kus kláves si přizpůsobil Adam. Jistotu Hospody jsem složil celou a napsal jsem pár textů, které jsme zatím nepoužili. Když mám hudební motiv, tak ho ale většinou (stejně ho moc často nemám) použiji pro sólový projekt. Pro něj jsem také složil spoustu textů, jeden jsem vyškrtl, protože je příliš vzpurný. Motivů mám pár bez textů a mám už dvě skladby skoro vymyšlené úplně."

Adoma:

"Text písně, kterou hrajeme, jsem napsal jen jeden. Vymyslel jsem ale i několik dalších textů, které třeba v budoucnu využijeme v nějaké skladbě. Hudební motivy jsem v poslední době vymyslel dva a skoro hned jsme je začali používat, takže v tom hodlám pokračovat."

Láďa:

"Podle toho, počítáme-li nezvedené zmetky co jsem zavrhl. Moc jich ale neni."

(Vojife: "Ano, počítáme. Ale každá píseň začíná "nezvedenými zmetky", nebo ne?" ;-)

 

10) Jaká je u vás podle vašeho názoru spolupráce na písních?

Vojife:

"Jak jsem řekl u minulé otázky, většinou spolupráce nejdřív moc není, každý si něco vymyslí, ale pak už se navzájem doplňujeme a spolupráce je dobrá. V kapele to jde mnohem rychleji nacvičovat než v sólovém projektu, ale proto jsem sólový projekt udělal, protože zase nemusím čekat na ostatní a udělám si to jak chci.

Ale když přijdu s motivem, tak s ním nikdo nesouhlasí a když z toho udělám celou píseň, tak zas ano. Takže se tím spolupráce na písních zhoršuje."

Adoma:

"Jak už jsem říkal, občas se neshodneme, ale jinak dobrá. Když všichni hrajeme to, co jsem si domluvili, pak je vše v pořádku. Přirozeně :)"

(Vojife: "No, ano. Ale bohužel se stává dost často, že někdo hraje, co se nedomluvilo...")

Láďa:

"Případ od případu, to se různí. Někdy někdo neco vymyslí sám, jindy  mu někdo s něčím pomůže, upraví to nebo tak."

 

 

Komentáře

Datum 01.05.2010
Vložil Vojife (člen kapely)
Titulek Dodatek

Přidal jsem něco k odpovědi na poslední otázku. ;-)

Datum 24.04.2010
Vložil Adoma
Titulek rozhovor

Týjo! Ten nápad byl dost dobrý, ale výsledek je snad výborný. Je dobré mít tu všechny názory pohromadě... Akorát moc nechápu Láďův pesimismus, ale možná to byla jen špatná nálada. Jinak supeer! :)

Datum 25.04.2010
Vložil Vojife (člen kapely)
Titulek Re: rozhovor

Taky si říkám...
Špatná nálada přímo asi ne. Ale spíš, že se mu to asi nechtělo dělat... nevím. =D

 

Kontakt

Vyhledávání

Anketa

Která otázka měla největší smysl?

Anketa

Která otázka měla nejmenší smysl?

2009-2010 © kapela MetronoM *** Všechna práva vyhrazena / All rights reserved *** Kopírování a publikování části stránek je povoleno pouze po svolení autorů!!!

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode